Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

6420 aantal berichten in 499 topics- door 265 geregistreerde leden - Nieuwste lid: bocky

05-09-10, 02:01:42
Capoeira4Real ForumCapoeiraWie ben jij... stel je even voor!Wat is je Apelido en hoe kwam je eraan?
Pagina's: 1 2 [3]
Print
Auteur Topic: Wat is je Apelido en hoe kwam je eraan?  (gelezen 8515 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Admin-Gyan
Gyan aka Feriado
Administrator
Hero Member

Geslacht: Man

www.Capoeira4Real.nl

« Antwoord #30 Gepost op: 23-02-07, 01:23:54 »

Ja, Barata is een echte barata!

@Galega
Ja, je kan meerdere apelido's krijgen. Maar als je naam zo met het uiterlijk te maken heeft, moet je ook wel een foto in je profiel zetten he! Wink

What are we going to do tonight, Brain? The same thing we do every night, Pinky. Try to take over world!
amazonia
Full Member

« Antwoord #31 Gepost op: 25-02-07, 08:51:02 »

Mijn naam heb ik gekregen van Mestre Feijao van Capoeira Senzala.

Hij was op bezoek in NL bij Mestre Paulao, en vroeg naar mijn apelido. Die had ik toen dus nog niet. Hij vroeg Mestre Paulao of hij mij er één mocht geven, en Mestre Paulao was daar wel mee eens. Ik speelde toen al zo'n 3 jaar capoeira.

Enfin, ineens midden in een felle discussie met aan aantal mede-capoerista's over de participatie en rol van de vrouw in capoeria, aan de vooravond van het eerste internationale European Capoeria Women's Event, onderbrak Mestre Feijao mijn betoog en zei: Amazonia...

That's it  Wink
Congo
Hero Member

« Antwoord #32 Gepost op: 25-02-07, 08:57:09 »

Wel dat is direct en perfect  Afro

Congo, cabelo de rasta, bate coracão, tem a capoeira no sangue e é motivado pelo emocão.
O ritimo do atabaque, o som do berimbau, quem não sente minha capoeira, fica longe meu irmão
Tiramisu
Global Moderator
Full Member

« Antwoord #33 Gepost op: 20-03-07, 10:30:08 »

Vandaag heb ik mijn verjaardags roda gehad tevens met mijn Apelido en dat is Tiramisu. Wat maakt het nou zo bijzonder het was nog niet offical, maar professor Bram heeft het officeel gemaakt. Dus vanaf nu heet ik Tiramisu.

"o que faço brincando, você não faz nem zangado: não seja vaidoso, nem precipitado"
urso
Full Member

http://fly.to/misterchin

« Antwoord #34 Gepost op: 21-03-07, 06:09:22 »

very nice!!!

parabens pra tiramisu!
zowel met verjaardag
als met je apelido!

jogar bonito!    urso,   pra la   e  pra ca!
Padeiro
Full Member

« Antwoord #35 Gepost op: 21-04-07, 12:36:29 »

Hoi
nou ik toch dit forum heb ondekt zal ik ook maar even vertellen hoe ik aan mijn Apelido kwam, geloof dat de eerste die mij t bakkertje noemde Calos(Nariz) was
Later toen ik mijn Batizado deed bij Pica Pau was het dus een makkelijk iets om t bakkertje te vertalen naar Padeiro
Oja ik was tot een paar jaar terug ook bakker Tongue
Dus ik heb me naam aan 2 mensen te danken: aan Nariz en natuurlijk aan Pica Pau!
Groetjess

A benguela chamou pra jogar
A benguela chamou pra jogar, Capoeira
Batista
Full Member

'open those eyes, wake from peace'

« Antwoord #36 Gepost op: 29-06-07, 12:36:05 »

Mijn Apelido,

Ik heb dit jaar capoeira hervat. Tijdens de Batizado dit jaar heb ik de naam 'Batista' gekregen van Galalau.

Batista betekend: de gedoopte, omdat ik gedoopt ben toen ik 15 was en ik christen ben. Ik kom later op de vrij trainingen op zondag, omdat ik eerst naar de kerk ga. Daarnaast praat ik ook over mijn geloof, waarvan ik hoop dat dit niet als opdringering wordt ervaren..

Mijn echte naam is Jaap, Het grapje daarnaast was dat Galalau vond dat het verschil tussen Johannes de doper en Jaap de doper klein was.

Dit is de oorsprong van mijn apelido --> Batista! Grin

Past bij me en ben er blij mee,
Admin-Gyan
Gyan aka Feriado
Administrator
Hero Member

www.Capoeira4Real.nl

« Antwoord #37 Gepost op: 29-06-07, 12:58:42 »

Ja, Galalau verzint ze wel goed!  Cool

What are we going to do tonight, Brain? The same thing we do every night, Pinky. Try to take over world!
kearress
Full Member

If you want it, come and claim it...

« Antwoord #38 Gepost op: 29-06-07, 01:45:25 »

Doet me denken aan Batista en zijn broer Roderigo, 2 leerlingen van Mestre Paulao van het eerste uur (hier in Nederland). Hadden allebei een blauw koord. Helaas zijn ze al jaren gestopt...

Kriesjh...     |     1.3.0 Pogona Vitticeps
Batista
Full Member

'open those eyes, wake from peace'

« Antwoord #39 Gepost op: 30-06-07, 09:11:54 »

Ik zal hard trainen en mijn best doen om de naam niet in discredit te brengen. Zeker als de naam ook nog andere associaties heeft!
« Laatste verandering: 30-06-07, 02:19:07 door Batista » Gelogd
Tocador
Newbie
*

« Antwoord #40 Gepost op: 06-12-09, 12:24:15 »

Ik heb mijn apelido gekregen kort na mijn 1e batizado (van Balanca) van Urso. Tocador komt van 'tocar', van muziek maken/instrumenten bespelen (tocar). Toen ik net met capoeira begon was ik binnen no time verslaafd aan de muziek en de instrumenten. Ik begon vrij snel met het leren spelen van de instrumenten en was er destijds niet van af te slaan. Daarnaast speel ik naast capoeira-instrumenten ook nog andere instrumenten, dus vandaar Tocador.

Bate na palma de mão, para essa roda esquentar
Pagina's: 1 2 [3]
Print
Ga naar: